Labels

Thursday, July 28, 2016

Ustazah Noorulhafidzah:
Assalamualaikum.
"Bermohonlah dgn menyebut namaNya Asmaulhusna" Al-A'raf 180.
Ya Allah ya Salaam ya Fattah..
Jika hari ini ada di antara kami yang sedang sakit, mohon angkatlah penyakitnya ya Allah...Berikanlah kesembuhan untuknya..Kerana hanya Engkau lah yang Maha Menyembuhkan ya Salaam..

Ya Allah ya Fattah ya Razzaq..
Jika hari ini ada di antara kami yang kesulitan rezki, Mohon mudahkanlah dan bukalah jalan rezekinya ya Allah..Kerana hanya Engkau ya Razzaq Maha Pemberi Rezeki..

Ya Allah ya Qodir ya Muqtadir.
Jika hari ini ada di antara kami yang hatinya sedang susah dan bersedih, menerima dan menghadapi ujian-Mu...Mohon kpdMu ya 'Aziz ya Qowiy ya Matin Kuatkanlah ia untuk mampu bertahan dan ya Sobur kurniakan dia hati yg mampu bersabar..Dan ya Salaam ya Mukmin, Kau yg Maha Memberi Kesejahteraan dn Keamanan jiwa, hiburlah dia dengan penuh kurnia-Mu..Kerana janji-Mu yang tak pernah Kau ingkari..Setelah kesusahan ada kesenangan dan kemudahan.

Ya Allah Quddus ya Jalil..
Jika hari ini ada di antara kami yang sedang ada benih-benih sakit hati dihatinya..Sombong, iri hati, dengki dan dusta..Mohon bersihkan dan sucikanlah ya Allah..

Ya Allah ya 'Affuw ya Ghaffar ya Tawwab..
Mohon ampunilah segala dosa dan khilaf kami..Pun jika sampai hari ini ada diantara kami, yang merasa disakiti dan dizalimi kerana kesalahan kami yang disengaja atau pun yang tidak disengajakan...ya Fattah, bukakanlah pintu hatinya..ya Affuw, kurniakan dia sifat pemaaf agar memaafkan kami..

Ya Allah ya 'Affuw ya Ghaffar ya Tawwab,
ampunkanlah dosa kami, dosa kedua ibubapa kami, dosa ahli keluarga kami, dosa guru guru kami, dosa rakan rakan kami, dosa jiran jiran kami dan dosa kaum Muslimin dan muslimat.Sesungguhnya Kau lah ya Ghaffar Maha Pengampun dan ya Rahman ya Rahim Maha Mengasihani
Aamiiin Ya Rabbal Alamiin..

No comments:

Post a Comment