Labels

Monday, July 25, 2016

Sifat Allah Ya Muhaimin


Nama ALLAH Ya Muhaimin bermaksud Yang Maha Memelihara. ALLAH memelihara hidup manusia daripada bahaya dan bencana. DIA memelihara manusia daripada tergelincir dari jalan kebenaran dan daripada mengikut bisikan syaitan serta memelihara hamba-hamba yang beriman daripada api neraka.

Menghayati sifat Al-Muhaimin akan menjadikan seseorang cuba sedaya upaya memelihara kesejahteraan manusia lain agar manusia selamat dunia dan akhirat. Juga memelihara manusia lain daripada terpesong dari kebenaran dengan kerja-kerja da’wah


Zikirkan Ya Muhaimin 40x

diikuti dengan bicara hati kepada Ya Muhaimin:

"Allahumma Ya Muhaimin, Ya Muhaimin, Ya Muhaimin, periharalah jiwa ini dari bisikan nafsu dan syaitan. Sesungguhnya Dikau memelihara kami dari kejahatan dan dosa dengan pancaran cahaya hidayahMu Ya Nuur Ya Haadi Ya Haq. Ya Allah Ya Muhaimin, peliharalah kami dari siksaanMu Ya Muntaqim di dalam kubur nanti, pelihara kami dari lemas dengan peluh dan air mata di Mahsyar nanti, pelihara kami dari jatuh daripada titian sirat dan pelihara kami dari dicampakkan ke dalam api nerakaMu Ya Muntaqim. Sesungguhnya Dikau Maha Memelihara lagi Maha Pengasih dan Penyayang Ya Rahman Ya Rahim. 

Aamin.

No comments:

Post a Comment