Labels

Friday, March 2, 2018

Allah itu Dekat


وَلَقَدْ خَلَقْنَا الْاِنْسَانَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهٖ نَفْسُهٗ  ۖ  وَنَحْنُ اَقْرَبُ  اِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيْدِ“
Dan demi sesungguhnya, Kami telah mencipta manusia dan Kami sedia mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya, sedang (pengetahuan) Kami lebih dekat kepadanya daripada urat lehernya,"(QS. Qaf 50: Ayat 16)
وَهُوَ مَعَكُمْ اَيْنَ مَا كُنْتُمْ ۗ  وَاللّٰهُ بِمَا تَعْمَلُوْنَ بَصِيْرٌ“
Dan Allah tetap bersama-sama kamu di mana sahaja kamu berada, dan Allah Maha Melihat akan apa yang kamu kerjakan."(QS. Al-Hadid 57: Ayat 4)
Allahumma Ya Rahman Ya Rahim Ya Jaami', ingatkanlah kami Ya Allah bahawa Engkau sentiasa bersama kami di setiap ketika dan di mana sahaja kami berada. Engkau sentiasa memandang kami, pandanglah kami dengan pandangan rahmat dan kasih sygMu Ya Rahman Rahim Ya Basir. Engkau sentiasa setia mendengar luahan dan keluhan hati kami Ya Sami', dengarkanlah bicarahati kami pdMu, dan Engkau Ya Khobir Ya Roqib sentiasa mengawasi kami, cegahlah kami drp perbuatan yang Engkau tidak sukai Ya Maani'. Ya Allah Ya Qarib, tariklah kami sentiasa dekat dgnMu agar hati kami sentiasa terpaut kpdMu Ya Hamid Ya Majid. Gantungkanlah hati dan harapan kami hanya pdMu Ya Hayyu Ya Qayyum. Penuhilah hati kami dgn cinta dan rindu hanya pdMu Ya Rauf Ya Wadud Ya Karim.

No comments:

Post a Comment